Polityka prywatności
Polityka prywatności
Obowiązuje od: 10.10.2025
Dziękujemy za zainteresowanie naszym sklepem internetowym. Ochrona Twojej prywatności jest dla nas bardzo ważna. Poniżej wyjaśniamy, jak przetwarzamy dane osobowe użytkowników i klientów sklepu polakmeble.pl.
1. Administrator danych (ADO)
Polak Meble Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Września 25, 63-600 Kępno, Polska
NIP: 6192028516 | e-mail: [email protected]
Przetwarzamy dane zgodnie z RODO – Rozporządzeniem (UE) 2016/679.
2. Zakres, cele i podstawy prawne przetwarzania
Przetwarzamy dane w następujących celach i na podstawach prawnych (art. 6 RODO):
- Realizacja umowy / zamówienia (zakup, dostawa, rozliczenia, obsługa reklamacji) – art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
- Obsługa zapytań (formularz kontaktowy, e‑mail, telefon) – art. 6 ust. 1 lit. b lub f RODO (uzasadniony interes: korespondencja i obsługa klienta).
- Utworzenie i prowadzenie konta klienta – art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
- Rozliczenia księgowe i obowiązki prawne (rachunkowość, podatki) – art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
- Marketing bezpośredni własnych produktów (e‑mail/SMS/telefon – tylko za zgodą) – art. 6 ust. 1 lit. a RODO lub lit. f (w przypadku marketingu do klientów w granicach prawnie uzasadnionego interesu, z prawem sprzeciwu).
- Analiza ruchu i statystyka (cookies/analytics) – art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda w banerze cookies).
- Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
3. Hosting i logi serwera
Nasze strony mogą być odwiedzane bez podawania danych osobowych. Przy każdym wywołaniu strony zapisujemy techniczne logi serwera (nazwa pliku, adres IP, data i czas, ilość przesłanych danych, informacje o przeglądarce/ISP). Dane te służą zapewnieniu bezpieczeństwa i poprawnego działania serwisu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) i są usuwane do 7 dni od wizyty, chyba że są potrzebne do wyjaśnienia incydentu bezpieczeństwa.
Usługi hostingowe świadczy zewnętrzny dostawca w EOG na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych.
4. Zamówienia, kontakt i konto klienta
Dane z formularzy oznaczonych jako obowiązkowe są niezbędne do realizacji usługi (zawarcia umowy, obsługi konta lub odpowiedzi na pytanie). Po wykonaniu umowy lub usunięciu konta ograniczamy przetwarzanie i przechowujemy dane zgodnie z przepisami o rachunkowości oraz terminami przedawnienia roszczeń (szczegóły w sekcji 10).
Konto klienta możesz usunąć samodzielnie w panelu lub prosząc nas o to na adres: [email protected].
5. Odbiorcy danych (kurierzy, płatności, serwisy wsparcia)
- Dostawa – przekazujemy dane przewoźnikom/kurierom w zakresie niezbędnym do doręczenia. Za Twoją zgodą możemy przekazać numer telefonu/e‑mail w celu powiadomień o doręczeniu.
- Płatności – dane są przekazywane operatorom płatności/instytucjom finansowym wybranym przy zamówieniu (w zakresie realizacji płatności). Jeżeli posiadasz u nich konto, przetwarzanie odbywa się także na zasadach ich polityk prywatności.
- Wsparcie techniczne, newsletter, opinie – korzystamy z usługodawców IT/marketingowych (powierzenie danych na podstawie art. 28 RODO).
6. Newsletter
Po zapisie do newslettera (mechanizm double opt‑in) wysyłamy informacje o nowościach i ofertach. Podstawą jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Zrezygnujesz w każdym czasie – link w stopce wiadomości lub mail na [email protected]. Po wypisaniu adres e‑mail usuwamy, chyba że wyrazisz zgodę na inny cel lub istnieje podstawa prawna do dłuższego przechowywania (np. obrona roszczeń).
7. Opinie i znak jakości (Trusted Shops Trustbadge)
W celu prezentacji Znaku Jakości oraz opinii, nasza strona wykorzystuje Trustbadge Trusted Shops (Trusted Shops GmbH, Niemcy). Przy jego wywołaniu zapisywane są tymczasowo logi serwera (adres IP, data, czas, ilość danych, ISP) – dane te są nadpisywane do 7 dni i służą stabilności i bezpieczeństwu serwisu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Po złożeniu zamówienia możemy – wyłącznie na podstawie Twojej zgody – przesłać adres e‑mail do Trusted Shops w celu wysłania prośby o opinię. Zgodę możesz wycofać w każdej chwili (u nas lub bezpośrednio w Trusted Shops).
8. Pliki cookies, analityka i marketing online
Używamy cookies, aby zapewnić działanie sklepu, mierzyć ruch i prowadzić marketing. W ramach banera cookies możesz wyrazić zgodę na kategorie: niezbędne, analityczne, marketingowe. Zgody możesz w każdej chwili zmienić w „Ustawieniach cookies”. Brak zgody może ograniczyć funkcjonalności.
8.1. Google Analytics (Universal/GA4)
Korzystamy z Google Analytics do statystyk stron. Adres IP jest anonimizowany w EOG. Podstawa: zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Wtyczka opt‑out: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
8.2. Google Ads / Remarketing
Na podstawie zgody możemy stosować tagi Google Ads i cookies remarketingowe, aby wyświetlać reklamy dopasowane do zainteresowań. Jeśli masz w Google włączoną personalizację, Google może łączyć dane między urządzeniami.
8.3. Ustawienia przeglądarki
Więcej o zarządzaniu cookies: IE, Chrome, Firefox, Safari, Opera – linki pomocowe pozostają aktualne. Możesz też skorzystać z narzędzi branżowych (np. YourOnlineChoices).
9. Prawa osób, których dane dotyczą
Masz prawo do: dostępu do danych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przenoszenia, sprzeciwu wobec przetwarzania (w tym marketingu bezpośredniego) oraz wycofania zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność przetwarzania sprzed jej wycofania). Przysługuje Ci także prawo skargi do Prezesa UODO.
Prawo sprzeciwu: jeżeli przetwarzamy dane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, możesz wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją. W przypadku marketingu bezpośredniego możesz sprzeciwić się w każdym czasie – skutkuje to natychmiastowym zaprzestaniem przetwarzania w tym celu.
10. Okresy przechowywania (retencja)
- Zakupy/umowy – przez czas trwania umowy oraz do upływu terminów dochodzenia roszczeń (co do zasady do 6 lat) oraz przez okres wymagany przepisami podatkowymi/rachunkowymi (5 lat od końca roku obrotowego).
- Konto klienta – do czasu usunięcia konta lub braku aktywności przez okres wskazany w regulaminie (jeśli przewidziano).
- Newsletter/marketing – do wycofania zgody lub zgłoszenia sprzeciwu.
- Logi i bezpieczeństwo – co do zasady do 7 dni, dłużej w razie incydentów.
11. Przekazywanie danych poza EOG
Niektórzy dostawcy (np. Google) mogą przetwarzać dane poza EOG. Zapewniamy odpowiednie zabezpieczenia zgodnie z RODO, w szczególności poprzez standardowe klauzule umowne (SCC) lub w oparciu o EU‑US Data Privacy Framework (jeśli dostawca posiada ważny certyfikat). Szczegóły znajdziesz w politykach tych dostawców oraz na żądanie u ADO.
12. Dobrowolność podania danych i konsekwencje
Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia i realizacji umowy (zakup/dostawa/płatność) lub świadczenia usług (konto, newsletter). Brak podania danych może uniemożliwić realizację tych usług.
13. Zmiany polityki
Polityka może podlegać aktualizacjom wynikającym ze zmian prawa lub usług. O istotnych zmianach poinformujemy na stronie co najmniej 7 dni przed wejściem w życie.
14. Kontakt
W sprawach dotyczących danych osobowych skontaktuj się z nami: [email protected] lub listownie na adres siedziby.